Spørsmål & svar

  • Kjøper dere steiner/perler?

    Det går helt fint å sende inn gjenstander som inneholder stener og perler. Men stener og peler blir ikke vurdert eller betalt for. Ønsker man dermed å beholde stener/perler anbefaler vi at man plukker ut disse av selv før man sender inn sine gjenstander til oss . Det gjør ikke noe om man skader gjenstandene i samband med dette.

  • Hvordan bestiller jeg et Gullbrev?

    Hos Gullbrev kan du selge gull og bestille et gullbrev på tre ulike måter:

    o Via din mobiltelefon (21 60 00 23)
    o Via internett (gullbrev.no)
    o Via kundeservice (kundeservice@gullbrev.no)

  • Må jeg vite eksakt karat og vekt når jeg fyller ut avtalen?

    Nei, det som er viktig med kjøpsavtalen er at du korrekt fyller ut kontaktinformasjon og antall gjenstander, og at du signerer avtalen.

  • Kan jeg bestille et Gullbrev selv om jeg ikke har tilgang til PC hjemme?

    Selvfølgelig! Etter at bestillingen er registrert foregår det meste via mobil eller datamaskin. Verdivurderingen vil bli tilsendt på e-post, og dersom du skulle ønske mer informasjon kan du alltids ta kontakt med kundeservice.

  • Kan jeg bestille et Gullbrev uten et telefonnummer?

    Dersom du velger å bestille uten et telefonnummer, vil alt foregå over e-post. Hvis du har oppgitt verken e-post eller telefonnummer vil alt skje automatisk, og betalingen vil bli overført til din konto eller betales med bankgiro.

  • Har Gullbrev en fysisk butikk jeg kan besøke?

    Hos Gullbrev foregår alt på nettet, derav våre fordelaktige gullpriser. På denne måten har vi også muligheten til å nå ut til hele landet.

  • Hva skjer dersom taperemsen på sikkerhetsposen går i stykker?

    Det går helt fint så lenge du har forseglet posen på annet vis. Du kan gjerne bruke egen teip eller liknende. Kontroller at antall gjenstander skrevet i avtalen stemmer. Vi vil kunne kontrollere at ingen har åpnet posen under forsendelsen.

  • Hvorfor har jeg ikke mottatt bekreftelse på at jeg har lagt inn mitt kontonummer?

    Det er dessverre et vanlig problem som vi jobber med. Flere opplever at de ikke mottar bekreftelse eller får problemer når de skal legge inn kontonummeret på Mine Sider. Vi anbefaler å ta kontakt med kundeservice via telefon eller e-post for å forsikre deg om at vi har mottatt dine korrekte kontoopplysninger.

  • Når har dere åpent?

    Mandag – Fredag 09.00 – 16.00. Det går helt fint å bestille et Gullbrev utenom åpningstider, men henvendelsen vil først bli behandlet førstkommende arbeidsdag.

  • Kan jeg bestille et Gullbrev via telefon hos kundeservice?

    Ja, vi hjelper deg gjerne med å bestille Gullbrevet, og du vil få det tilsendt samme dag.

  • Dersom jeg sender inn gullet mitt, men syntes at prisen jeg mottar er for lav, kan jeg da få tilbakesendt gullet mitt?

    Ja, Gullbrev tilbyr våre kunder opptil 14-dagers returrett etter at vi har mottatt ditt gull. Legg merke til at vi har en prisgaranti og betaler mellomlegget dersom en liknende aktør har høyere pris. For mer informasjon om retur kan du lese våre vilkår.

  • Hvor lang tid tar det fra jeg har sendt Gullbrevet til jeg mottar utbetalingen?

    Vi betaler deg så fort vi har verdivurdert gullet du har sendt til oss. Vi gjennomfører overføringen direkte til ditt kontonummer i løpet av 24 timer. Dette forutsetter at du har oppgitt korrekt kontonummer.

  • Har dere noen avgifter?

    Nei, vi har ingen avgifter eller gebyrer. Returkonvolutten du sender inn er forsikret for inntil 10 000 kroner. For mer informasjon om gjeldende verdivurdering gebyr kan du logge in på "Mine sider".

  • Hva skjer dersom mitt Gullbrev forsvinner?

    Når du sender gullet ditt til oss er brevet forsikret for inntil 10 000 kroner.

    For at forsikringen skal være gjeldende må brevet sendes inn via postombud og du må kunne vise kvittering på dette.

    I tillegg til postkvittering trenger vi et av følgende.

    1. Innkjøpskvittering på de gjenstandene som har blitt sendt inn til oss via brevet.

    2. Fotografier på de gjenstandene som du har sendt inn til oss via brevet. Disse bildene fotograferes mot sikkerhets posen som vi har sendt inn til deg, der vi kan tydelig se etikken med ditt navn og posenummer. Bildene skal sendes inn til oss via e-post (kundeservice@gullbrev.no) før brevet blir levert til et postombud.

    Er vilkårene ovenfor oppfylt gjelder forsikringen om ditt gullbrev mot all formodning skulle forsvinne. Kompensasjonen vil bli basert på et estimat av vekten ut ifra kjøpskvittering / bildene vi har mottatt og samtale med kunden. Hvis ingen annen karat er påvist i kvitteringen/ bildene vi har mottatt, erstatter vi kunden i henhold til dagens høyeste gullpris på 14 karat.

    Du kan lese mer om Gullbrev sin forsikring i våre vilkår.

Fikk du ikke svar på det du lurte på? Ring oss gjerne: 21 60 00 23

Åpningstider Mandag - Fredag 09:00 - 16:00

Bestill innen:
Tim
00:
Min
00:
Sek
00

så sender vi ditt Gullbrev idag.

  • Penger 24t etter verdivurdering

  • 14 dagers returrett

  • Best i kategorien på Trustpilot

  • Gratis frakt/henting og forsikring inkludert

Dagens høyeste gullpriser

Totalt for 24 karat

  • 8k
  • 14k
  • 18k
  • 20k
  • 22k
  • 24k
  • 1g

Les mer om våre gullpriser her

Bestil et gullbrev