Gullbrev logotype

Kontakt oss: 21 60 00 23 eller E-post

Åpningstider Kundeservice: Man - Fre: 09:00 - 16:00. Lunsjstengt: 12:00 - 13:00

Spørsmål & svar

  • Hvordan bestiller jeg mitt Gullbrev?

    Du kan selge gull og bestille et Gullbrev på tre måter:

    1. Via din mobiltelefon

    2. Via internett (www.gullbrev.no)

    3. Via kundeservice (21 60 00 23)

  • Må jeg fylle ut avtalen helt korrekt med karat og vekt?

    Nei, det som er viktig med kjøpsavtalen er at du fyller ut din kontaktinformasjon korrekt, antall gjenstander av gull og signerer.

  • Kan jeg bestille et Gullbrev selv om jeg ikke har tilgang til PC hjemme?

    Selvfølgelig kan du det. Når bestillingen er registrert skjer det meste via mobilen eller datamaskin. Verdivurderingen kommer via e-post, og hvis du trenger mer informasjon kan du alltid ringe kundeservice eller sende oss en e-post.

  • Kan jeg bestille et Gullbrev uten et mobil/hjem nummer ?

    Hvis du bestiller uten et nummer skjer alt via e-post. Hvis du ikke har oppgitt e-post eller telefonnummer skjer alt automatisk, og betalingen blir overført til din konto eller betales med bankgiro.

  • Har Gullbrev en butikk man kan besøke?

    Alt skjer via nettet, derav våre fordelaktige gullpriser. På denne måten når vi også ut til hele landet

  • Hva skjer hvis taperemsen på sikkerhetsposen går i stykker?

    Det går helt fint så lenge posen er forseglet på annet vis. Bruk gjerne egen tape eller lignende. Kontroller at antallet gjenstander som er skrevet i avtalen stemmer. Vi vil kunne kontrollere at ingen har åpnet posen under forsendelse.

  • Jeg får ingen bekreftelse når jeg legger inn mitt kontonummer?

    Dette er dessverre et vanlig problem som vi jobber med. En del får ingen bekreftelse eller får problem når de vil legge inn kontonummer via Mine Sider. Kontakt derfor kundeservice via telefon eller e-post for å være helt sikker på at vi har mottatt dine korrekte kontoopplysninger.

  • Når har dere åpent?

    Mandag – Fredag 09.00 – 16.00. Det går helt fint å bestille et Gullbrev når som helst på døgnet, men henvendelsen vil først bli behandlet førstkommende arbeidsdag.

  • Kan jeg bestille et Gullbrev via telefon direkte hos kundeservice?

    Ja, det går bra. Vi hjelper deg å bestille gullbrevet direkte og du får det tilsendt samme dag.

  • Om jeg sender inn mitt gull, men anser at prisen jeg får er for lav, kan jeg da få tilbakesendt mitt gull?

    Ja, Gullbrev tilbyr våre kunder returrett på opp til 14 dager etter at vi har mottatt ditt gull. Legg merke til at vi har en prisgaranti og betaler ut mellomlegget hvis det skulle vise seg at du finner en lignende aktør med høyere pris. For mer informasjon om en retur kan du lese våre vilkår.

  • Hvor lang tid tar det etter at jeg har sendt inn gullet før jeg får betalt?

    Vi betaler deg så fort vi har verdivurdert gullet du har sendt oss. Vi gjennomfører overføringen til ditt kontonummer i løpet av 24 timer. Dette forutsetter at vi har ditt korrekte kontonummer.

  • Har dere noen avgifter?

    Returkonvolutten som du bruker når du sender inn gullet er forsikret for inntil 10 000 kr. Vi forbeholder oss retten til å legge til en verdivurdering gebyr på opptil 35 kr per gram. Dette gjelder ikke hvis varen har en gullinnhold på 24 karat. For mer informasjon om gjeldende verdivurdering gebyr kan du logge in på "Mine sider".

  • Hva hender om mitt Gullbrev forsvinner?

    Når du sender inn ditt gull til oss er brevet forsikret opp til 10.000 kr.

    For at forsikringen skal gjelde må brevet sendes inn via et postombud og du må kunne vise opp en kvittering på dette.

    I tillegg til postkvittering trenger vi et av følgende.

    1. Innkjøpskvittering på de gjenstandene som har blitt sendt inn til oss via brevet.

    2. Fotografier på de gjenstandene som du har sendt inn til oss via brevet. Disse bildene fotograferes mot sikkerhets posen som vi har sendt inn til deg, der vi kan tydelig se etikken med ditt navn og posenummer. Bildene skal sendes inn til oss via e-post (kundeservice@gullbrev.no) før brevet blir levert til et postombud.

    Er vilkårene ovenfor oppfylt gjelder forsikringen om ditt gullbrev mot all formodning skulle forsvinne. Kompensasjonen vil bli basert på et estimat av vekten ut ifra kjøpskvittering / bildene vi har mottatt og samtale med kunden. Hvis ingen annen karat er påvist i kvitteringen/ bildene vi har mottatt, erstatter vi kunden i henhold til dagens høyeste gullpris på 14 karat.

    Du kan lese mer om Gullbrev sin forsikring i våre vilkår.

Fikk du ikke svar på det du lurte på? Ring oss gjerne: 21 60 00 23

Åpningstider Mandag - Fredag 09:00 - 16:00

Bestill et Gullbrev innen 17:00 så sender vi det i dag!
Tim Min Sek ::

så sender vi det i dag!Bestill et Gullbrev innen24:00 - få et Flaxlodd!Bestill et Gullbrev nå ihelgen og få et Flaxlodd!- Les mer
Bestill gratis Gullbrev